Monday 9 April 2012

Smart Do Bawak Go-Kart




Hai dan assalamualaikum semua! Untuk pengetahuan korang semua, aku ada masuk pertandingan DeCare   Challenge yang diadakan di Taman DeCare, Putrajaya. Or in English, DeCare Park, Putrajaya. Where in Presint 7.  Nervous do aku masa tu. Berpeluh-peluh badan aku sebab panas duduk di kereta 'go-kart'. Tapi yang malang sikit sebab aku terlupa perancangan aku. Sepatutnya aku pergi laluan yang ini, tapi kepala aku ni dok fikir jalan yang lain. Haiih, tapi aku haraplah agar my group yang terdiri daripada 5 orang (kumpulan kenderaan go-kart untuk SK Taman Melati) dapat menang untuk go-kart bergroup. For saman, umm, aku dapat 2 kertas saman. Alah, aku bukannya salah di litar, cuma aku tertinggal lagi 2 tempat yang patut dilawati. Sebab apa? Sebabnya sebab yang aku dah nyatakan kat atas tulah. Yang aku silap jalan dan terpaksa pusing balik.

Okay, tamat pasal DeCare Challenge. Aku nak cerita pasal pertandingan Lalulintas SHELL yang sudah pun berlalu dan sudah dapat keputusannya. Sepatutnya aku post benda ni awal lagi tapi masa tu aku belum cipta lagi blog ni, dan waktu tu timing dah terlepas. Okey, sebenarnya ada dua news yang aku nak bagitahu ni. Satu
BAD NEWS, dan satu lagi GOOD NEWS. Aku mulakan dengan bad news okey. Ni aku bagitahu keputusan kemenangan aja, yang kisah di sebaliknya aku taknak ceritalah. Nanti panjang berjela-jela pulak post aku kalini. Untuk keputusan pedal car persendirian (kalau dalam SHELL, aku naik pedal car.) aku tak menang untuk pedal car persendirian. Tapi untuk GOOD NEWS.... bunyikan dram please.. Tarik nafas, hembus.. SK TAMAN MELATI DAPAT TEMPAT JOHAN BAGI KESELURUHAN SEKOLAH RENDAH!! YEAYY! ^___^  Memang gembira sakan kitorang masa tu. Tapi untuk SMK Taman Melati, dikira sebagai kak abang kitorang, dorang dapat tempat NAIB JOHAN. Agak uh sikit, tapi, kiranya sekolah kat kawasan Taman Melati ni memang POWER ah!

p/s : aku tak dapat tunjukkan medal emas kitorang tu sebab ada dekat cikgu kitorang. Sebab nanti nak buat penyampaian hadiah kat sekolah. Nanti kalau dah dapat, insyaAllah aku rajin nak postkan ♥

No comments:

Post a Comment